فرآیند دریافت مجوز تاسیس شرکتهای خدمات مهندسی مشاوره ای بخش کشاورزی
هدف از اجرای طرح :
ایجاد فرصتهای شغلی برای فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی
شرایط عمومی متقاضیان دریافت مجوز تاسیس و بهره برداری
1- ارائه پیشنهاد کتبی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان
2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران و تدین به یکی از ادیان رسمی کشور
3- داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان
4- داشتن نیروی انسانی متخصص لازم برای انجام امور کارشناسی و ارائه خدمات فنی مرتبط ( تائید نیروی انسانی متخصص توسط سازمان نظام مهندسی استان )
5- ارائه یک برنامه کسب و کار برای راه اندازی و توسعه شرکت، موسسه یا واحد
6- داشتن عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
7- شرکت در دوره آموزشی و توجیهی مورد نیاز حسب نظر سازمان نظام مهندسی کشاورزی
8- مستخدم نبودن هیچکدام از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل در سازمانهای دولتی به صورت رسمی یا پیمانی
9- داشتن حداقل امکانات مورد نیاز
توجه : در جهت اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری برخی از امور دولتی به بخش خصوصی ( طی ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به شماره 27954 مورخ 7/8/1386) تشریفات اجرایی صدور پروانه های تاسیس و بهره برداری آزمایشگاههای تشخیص آفات و بیماریهای گیاهی ، فروشنده سموم دفع آفات نباتی ، شرکتهای دفع آفات ، واحدهای تولید عوامل کنترل بیولوِیک آفات را به سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشور واگذار شده است.
ضوابط و روند دریافت مجوز تاسیس و بهره برداری
فارغالتحصيلان بخش كشاورزي پس از اخذ مدرك تحصيلي و فارغالتحصيلان ذكور پس از دريافت كارت پايان خدمت ميتوانند با حداقل 5 نفر فارغالتحصيل با گرايشهاي مختلف كشاورزي ترجيحا (زراعت، باغباني، دام ...) كه هيچكدام كارمند دولت و يا طرف قراردادهاي دولتي نباشند، اقدام به تشكيل شركت سهامي خاص در اداره ثبت شركتها در شهرستان مربوط نمايند.
مقدار سهم هر عضو در شركتهاي خدمات مشاورهاي حداقل 5 سهم و حداكثر 25 سهم بايد باشد.پس از ثبت شركت بايد تصوير اساسنامه، آگهي تأسيس، آگهي تغييرات، (در صورت داشتن تغييرات)، مدرك تحصيلي اعضا، پايان خدمت افراد ذكور، كارت عضويت در نظام مهندسي، فعاليتهاي كاري و انتشاراتي، قراردادها و... داخل يك پوشه فايلي قرار داده و به همراه يك برگ درخواست به مديريت جهاد كشاورزي هر شهرستان جهت اخذ مجوز خدمات مشاورهاي با توجه به قوانين، شرايط و ضوابط زماني انجام پذيرد.
شايان ذكر است نامههاي درخواستي در كميته فني و يا كميته استقرار هر شهرستان (متشكل از مدير، مسئول اداره ترويج، مسئولين فني واحدهاي مديريت و حراست، مديرعامل انجمن صنفي شركتها و نماينده بانك كشاورزي) بررسي و نتيجه نهايي اعلام ميگردد.
لازم به توضيح است كه قراردادهاي دولتي با مبالغ كم و جهت شروع به فعاليت نمودن شركتها ميباشد و تقريبا از آبانماه هر سال تا پايان سال مالي يعني تيرماه سال آينده ميباشد لذا بررسي مدارك متقاضيان جديد منوط به ارزيابي شركتهاي طرف قرارداد و پس از پايان قرارداد شركتهاي قبلي ميباشد.
|